Paul Hollak is creative director in de reclamewereld. Hij is grappig, rebels, woont in Amsterdam en is 35 jaar.

Als hij op het punt staat voor een shoot naar de Chileense havenstad Valparaiso te vertrekken, staat er opeens een hem onbekende naam op de passagierslijst: Luisa Guadron.

Pauls collega’s denken dat hij op kosten van de opdrachtgever een vriendin mee laat reizen…

Wie is deze vrouw, en hoe komt zij op de passagierslijst? En wat heeft Magdalena Moons, de aantrekkelijke casting director, daarmee te maken? Eenmaal in Chili smelten de glitter en glamour van de reclame als sneeuw voor de zon.

Paul en Magdalena stuiten op een internationaal netwerk van vrouwenhandelaren – een netwerk dat tegen elke prijs het eigen belang beschermt.

Harry Kramp is de meest bekroonde tekstschrijver in de reclamewereld, verantwoordelijk voor onder meer slogans als: ‘Op een dag drink je geen bier, maar drink je Grolsch.’ en ‘Melk. De witte motor.’. Daarnaast schreef hij scripts en liedjes voor commercials; zo stond Juli July in de zomer van 1995 op nummer één.

De commercial is een aardige thriller en leest als een trein. Kramp kent het wereldje natuurlijk heel goed en biedt in zijn debuut een leuk kijkje in de reclamesector. Hier en daar wat aangedikt en ‘bigger than life’, maar dat hoort natuurlijk helemaal bij de reclamewereld… De moeite waard!

 

 

BOEKINFORMATIE

Luitingh
Paperback
ISBN 9789024597628
€18,95 – Bestel bij bol.com
E-book
ISBN 9789024563555
€9,99 – Bestel bij bol.com