Netto positief - boekenflitsHet is niet langer de vraag of grote bedrijven moeten verduurzamen, maar hoe ze dat gaan doen.

Nu de zeespiegel blijft stijgen, de biodiversiteit afneemt en de sociale ongelijkheid toeneemt, kan ook het bedrijfsleven niet langer wegkijken of de verantwoordelijkheid bij de overheid blijven leggen. Het bedrijfsleven moet het heft in eigen handen nemen.

Paul Polman en Andrew Winston beschrijven, voor het eerst, belangrijke ervaringen van Unilever en andere mondiaal ondernemende pioniers: dat het je bedrijf winst kan opleveren door de wereldproblemen te helpen oplossen in plaats van ze te veroorzaken.

Bedrijven moeten netto positief worden: door meer aan de wereld te geven dan ervan te nemen. Dit is geen utopisch verzinsel. Er zijn al genoeg moedige leiders die dit bewerkstelligen.

Met een duidelijke visie zet Netto positief de principes en praktijken uiteen die zullen bijdragen aan de veranderingen en transformaties die de wereld zo hard nodig heeft.


BOEKINFORMATIE Prometheus

  • Vertaling: Pieter Kramer
  • Paperback – ISBN 9789044650488 – €29,99